Şi totuşi, Vettel – Finally Vettel

Un blog despre dependenţa de adevăr

Şi totuşi, Vettel – Finally Vettel

                                                                                                                            Available also in English

Sunt fan Formula 1 din 1980. Eram încântat când puteam să găsesc acele informaţii despre maşini, piloţi sau diferitele circuite pe care se alerga. Nu erau foarte multe date la vremea aceea, şi dacă te atingea „microbul” F1, intrai într-o căutare febrilă, devenind ceea ce în zilele noastre se numeşte dependent. Apropo, abia aştept în viitoarele postări să discut despre subiect. De exmplu, dependenţa de shopping, dulciuri şi…altele.

Ieri am văzut Marele Premiu F1 al statului Bahrain, disputat seara, pe pista de la Sakhir. Circuitul este unul de viteză şi foarte abraziv, necesitînd cam două schimbări de pneuri. La această cursă producătorul Pirelli a pus la dispoziţie cauciucuri medium, soft şi super soft, dar pentru unele dintre echipe nu a fost nevoie decât de o singură oprire la boxe.

Ceea ce  apare nou, printre altele, privind modificările de regulament, în special la schimbările de pe maşini, este un sistem numit HALO, un inel de metal montat deasupra capului pilotului, care are rolul sa-l protejeze in cazul unui accident. De fapt cred că se încearcă acoperirea completă a monoposturilor de Formula 1, lucru care nu-mi convine deloc, pentru că dispare  legătura publicului cu mişcările pilotului, atât cât se văd ele.

Mă întreba un prieten, de ce mă tot uit la curse, unele dintre ele, acum câţiva ani, în special cele din Australia şi Asia, începând la 4 sau 5 dimineaţa. Şi continua să mă interogheze ce văd altceva în afara unora care conduc nişte maşini şi se învârt de zeci de ori în jurul unui circuit, până câştigă cineva. Râdeam şi-i explicam că lumea aceasta a Formulei 1 este una aparte, iar când o înţelegi, eşti definitiv pierdut, în sens pozitiv. Vezi mulţimea aceea de oameni fericiţi în tribune, starturile incredibile pe care le aştepţi cu sufletul la gură, depăşirile, măiestria piloţilor, strategiile echipelor, maşinile. Şi multe altele.

În Bahrain cursa a fost dominată până la un moment dat de Ferrari, cu maşinile alergând pe locurile 1(Sebastian Vettel) şi 3( Kimi Raikkonen), cu intercalare Mercedes, prin Valtteri Bottas. Fiind fanul celor de la scuderia italiană, doar pentru că am urmat piloţii, dezamăgirea mea a fost una profundă, când la un schimb de pneuri, Kimi a plecat rapid şi a lovit cu roata din stânga spate un mecanic, căruia i-a provocat o dublă fractură. A oprit maşina, abandonând, şi în loc să vadă cum este colegul de echipă, era interesat de unele echipamente de pe monopost. Ştiam că este supranumit Ice Man, dar pentru mine, a fost prea mult. Poate ar trebui să i se spună No Heart Man. Oricum, sper să-şi ceară scuze măcar, iar prin asta să mai atenueze valul de critici din partea fanilor.

Într-un final palpitant, când Bottas s-a apropiat foarte mult de Vettel, Sebastian a reuşit să câştige a doua cursă consecutivă, după cea de la Melbourne, fâcând astfel să se audă ritmatul imn al Italiei spre bucuria miilor de spectatori iubitori ai căluţului cabrat.

Sunt foarte mulţi fani ai F1 şi în România. Din păcate nu este nici măcar în discuţie construirea unui circuit la noi, care ar reprezenta startul unei adevărate industrii pentru sporturile cu motor şi nu numai. Dar este oare vreo noutate?

Foto: Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton

******Mă pregătesc să lansez o dezbatere despre unul dintre subiectele controversate, pentru care nu s-a găsit niciodată o explicaţie, nicăieri în lume: satanismul. Am făcut documentare cinci ani pe acest fenomen. Cazurile pe care le-am avut m-au dus într-o altfel de realitate. Una greu de imaginat.

English version

AND YET, VETTEL

Posted by admin | Apr 9, 2018 | Uncategorized | 0 |
I am a Formula 1 fan since 1980. I was delighted when I could find that information about cars, pilots or the different run circuits. There was not much data at the time, and if you were hit by the F1 microbe, you were in a feverish search, becoming what is nowadays addict. By the way, I cannot wait in the future posts to discuss the subject! For example, addiction to shopping, sweets and … others.
Yesterday I saw Bahrain’s  F1 Grand Prix, played in the evening on the Sakhir track. The circuit is speedy and highly abrasive, requiring about two tire changes. At this race, Pirelli provided medium, soft and super soft tires, but for some of the teams, it took just one stop at the pit.
What’s new, among other things, about changes to the regulation, especially on changes to cars, is a system called HALO, a metal ring mounted above the pilot’s head, which is designed to protect him in the event of an accident. In fact, I think it is trying to fully cover the Formula One cars, which I do not like at all, because the audience’s connection with the pilot’s movements disappears as long as they are seen.
A friend was asking me , why I still look at the races, some of them a few years ago, especially those in Australia and Asia, starting at 4 or 5 am. And he keeps interrogating me for what I see outside of some who drives cars and spin a dozen times around a circuit until somebody wins. I laughed and explained that this world of Formula 1 is a special one, and when you understand it, you are definitely lost in a positive sense. See the crowd of happy people in the stands, the incredible starts you expect no breath, overtaking, pilots’ skills, team strategies, cars. And  much more.
In Bahrain, the race was dominated to a certain point by Ferrari, with cars running on position 1 (Sebastian Vettel) and 3rd (Kimi Raikkonen) with Mercedes interlining through Valtteri Bottas. Being a fan of the Italian scuderia, just because I followed the pilots, my disappointment was a profound one, when changing tires, Kimi quickly departed and hit with a left rear wheel a mechanic, who caused a double fracture. He stopped the car, abandoning, and instead of seeing his team mate, he was interested in some equipment of the car. I knew his nickname is Ice Man, but for me it was too much. Maybe he should be called No Heart Man. Anyway, I hope he to apologize at least, and by doing so, it can even lessen the wave of criticism from the fans.
Finally, when Bottas approached Vettel very much, Sebastian managed to win the second consecutive race after Melbourne, so that the rhythmic anthem of Italy could be heard to the joy of thousands of lovers of the hooded horseman.
There are many F1 fans in Romania as well. Unfortunately, it is not even a question of building a circuit to us, which would be the start of a real industry for motor sports and beyond. But is there any novelty?

********I’m preparing to launch a debate about one of the controversial issues that has never been explained, anywhere in the world: Satanism. I have documented five years on this phenomenon. The cases I have had lead me to a different reality. One hard to imagine.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *